| بررسی میزان استفاده از هوشمصنوعی بین دانشجویان دختر و پسر در آموزش علومتجربی |
| کد مقاله : 1017-NCSE5 (R1) |
| نویسندگان |
|
manijeh nematpour *، نرجس رضی استادیار دانشگاه فرهنگیان تهران |
| چکیده مقاله |
| هوشمصنوعی یکی از موضوعات جدیدی است که امروزه بسیاری از ابعاد زندگی انسانها را تحتتاثیر قراردادهاست و کاربردهای گستردهای آن در دنیای امروز بسیار دیده شده است. توسعه و ترقی فناوری موجب تحولات بسیاری در جامعه شده است، که صنعت آموزش از این روند مستثنی نیست. این تکنولوژی با فراهم کردن ابزارهای شخصیسازی محتوا، ارزیابیهای پویا، توانمندسازی و ارائه بازخوردهای بیدرنگ، نقش اساسی در تحول نظامهای آموزشی دارا میباشد. تعیین اثربخشی هوشمصنوعی بر پیشرفت تحصیلی، قدرت استنباط، ایجاد انگیزه و بهبود درک و مهارتهای تحلیلی دانشجویان گزارش شده است. این مطالعه، به بررسی میزان استفاده از هوشمصنوعی بین 61 نفر از دانشجویان دختر و پسر رشتهی آموزش علوم تجربی مقطع کارشناسی دانشگاه فرهنگیان استان تهران میپردازد. برای جمعآوری دادهها، از یک پرسشنامه محقق ساخته متشکل از 34 سوال در مقیاس لیکرت استفاده شد. تجزیه و تحلیل دادهها با استفاده از آمار توصیفی و استنباطی انجام شد. نتایج نشان میدهد که بین گروه دانشجویان دختر و پسر، از نظر کاربرد هوشمصنوعی در زمینه تحصیلی، تفاوت معنی دار وجود دارد. با توجه به تحلیل آماری صورت گرفته، میزان استفاده از هوشمصنوعی بین دانشجویان دختر بیشتر از دانشجویان پسر است و دانشجویان دختر نسبت به دانشجویان پسر، به طور قابل ملاحظهای در زمینه تحصیلی از هوشمصنوعی استفاده میکنند. |
| کلیدواژه ها |
| هوشمصنوعی، دانشجویان دختر و پسر، آموزش علومتجربی، مطالب درسی |
| وضعیت: پذیرفته شده برای ارائه شفاهی |