| نقش فعالیتهای عملی و آزمایشگاهی در آموزش علوم تجربی |
| کد مقاله : 1056-NCSE5 (R1) |
| نویسندگان |
|
مهدی عابری *1، حافظ بناساز2، محمدکریم توکلی2 1دانشگاه ملی مهارت/ دانشکده ملی مهارت شهید رجایی شیراز، شیراز، ایران 2دانشگاه ملی مهارت، دانشکده ملی مهارت شهیدرجایی شیراز، شیراز، ایران |
| چکیده مقاله |
| از آنجایی که علوم تجربی از جمله مهمترین دروس آموزشی در برنامه درسی دانشآموزان میباشد، بنابراین لزوم آموزش صحیح و با کیفیت، بیش از پیش حائز اهمیت قرار میگیرد. از این رو با توجه به اجرای الگوهای آموزشی نوین، فعالیتهای عملی و آزمایشگاهی در فرآیند یاددهی و یادگیری نقش بسزایی خواهند داشت. این پژوهش با هدف بررسی نقش فعالیتهای عملی و آزمایشگاهی در فرآیند یاددهی و یادگیری دانشآموزان صورت گرفته است. در این مطالعه روش توصیفی- تحلیلی انتخاب شد تا با بهرهگیری از مطالعه نظاممند مقالات و گزارشات متعدد علمی داخلی و بین المللی توصیفی دقیق از موضوعیت این پژوهش را در بر گیرد. یافتههای این مطالعه نشان دهنده آن است که در عصر توسعه فناوری استفاده از فناوریهای نوین آموزشی، آزمایشگاههای مجازی و شبیهسازیهای کامپیوتری میتواند تأثیر چشم گیری در مهارتهای نرم و آموزههای درسی دانشآموزان داشته باشد و موجب توسعه و ارتقای مهارتهای ارتباطی و تقویت کار گروهی آنان شود و در نهایت اثر بخشی آموزههای علمی را دو چندان کند و سبب ایجاد انگیزه، رشد تفکر انتقادی و خلاقیت دانش آموزان گردد. |
| کلیدواژه ها |
| آموزشهای عملی، آموزش علوم تجربی، فناوریهای نوین آموزشی، فعالیتهای آزمایشگاهی |
| وضعیت: پذیرفته شده برای ارائه شفاهی |