| بررسی تاثیر آموزش مبتنی بر استیم محور (مفهوم باتری میوه ای) بر ارتقای یادگیری و یادداری |
| کد مقاله : 1064-NCSE5 (R1) |
| نویسندگان |
|
زهرا اسلامی مامالو *1، عبدالرضا شیرکوند2، ناصر شیرکوند3، پرند شیرکوند4 1دانشجو معلم دانشگاه فرهنگیان پردیس زینبیه شهرستان پیشوا 2مدرس مدعو دانشگاه فرهنگیان پردیس زینبیه شهرستان پیشوا 3عضو هیات علمی و مدرس دانشگاه فرهنگیان پردیس زینبیه شهرستان پیشوا 4دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی |
| چکیده مقاله |
| رویکرد استیم یکی از راه های کیفیت بخشی به آموزش و یادگیری درس علوم تجربی دوره متوسطه اول است و با به کارگیری این مدل آموزشی دانش آموزان می توانند به کشف و جست و جوگری بپردازند. پژوهش حاضر با هدف بررسی تاثیر آموزش با رویکرد STEAM مفهوم باتری میوه ای بر ارتقای یادگیری و یادداری در دانش آموزان پسر پایه هشتم دوره اول متوسطه دبیرستان شیخ فضل الله شهرستان قرچک درسال تحصیلی 1405-1404 انجام گردید. این پژوهش نیمهآزمایشی، از نوع پیشآزمون- پسآزمون بوده و جامعه پژوهش 150 نفر و حجم نمونه 60 نفر انتخاب گردید و به طور تصادفی در دو گروه کنترل و آزمایش قرار داده شدند. بعد از شرکت هر دو گروه در پیش آزمون، گروه آزمایش با مدل آموزشی استیم و گروه کنترل با روش سنتی آموزش دیدند. در ادامه هر دوگروه در آزمون یادگیری و 20 روز بعد(سه هفته بعد از آموزش) در آزمون یاد داری شرکت نمودند. سوالات این دو آزمون مفهومی و کاربردی و به صورت تستی از مبحث آموزشی کتاب طراحی شده بود. نتایج نشان داد آموزش علوم تجربی با راهبرد استیم باعث بهبود و ارتقای یادگیری و یاد داری دانشآموزان شده است . |
| کلیدواژه ها |
| علوم تجربی، باتری میوه ای، استیم، یادگیری، یادداری |
| وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |