| کابرد واقعیت مجازی و واقعیت افزوده در آموزش علوم تجربی |
| کد مقاله : 1099-NCSE5 |
| نویسندگان |
|
وحیده صادقی *، ملیکا رشیدی مقدم دانشگاه فرهنگیان |
| چکیده مقاله |
| هدف از این پژوهش معرفی و مرور یک روش تدریس نوین بر اساس فناوری در آموزش درس علوم تجربی است. فناوری اطلاعات امکان ایجاد نوآوری در ابزار تدریس، یاددهی و یادگیری علوم تجربی را چه در داخل و چه در خارج از کلاس فراهم کرده است. «واقعیت افزوده» فناوری است که در آن تصویر سه بعدی یا اطلاعاتی بصورت متن یا تصویر برروی تصویر زنده ای که از طریق دوربین موبایل یا تبلت یا عینک مجهز درحال نمایش است نشان داده می شود. با این تکنولوژی دانش آموزان قادر خواهند بود که اشکال موجود در کتب علوم تجربی را بصورت سه بعدی مشاهده کنند و ساختار و اجزای آن ها را بهتر درک کنند و یا حتی بتوانند آن را لمس کنند و در مورد آن به صورت گروهی کنکاش کنند. روش پژوهش در این مقاله مروری بوده و نویسندگان با بررسی و مطالعه دقیق مقالات متعدد و تجربیات شخصی عوامل بالقوه ی واقعیت افزوده در آموزش علوم تجربی را بررسی می کنند و نیز به معرفی برنامه های ساخته شده در این باره می پردازند. دانش آموزان نسل آینده دانشمندان جوان و باهوش هستند و از جهات بسیاری ما به آنها وابسته هستیم تا با نوآوری های بزرگ و تازه به حل چالش های پیش روی ما کمک کنند، بنابراین باید تمام تلاش خود را به کار بست و با روش های نوآورانه و خلاقانه مفاهیم را به آنان آموزش داد، واقعیت افزوده می تواند یکی از این شیوه های خلاقانه در آموزش علوم تجربی باشد . |
| کلیدواژه ها |
| آموزش علوم تجربی، فناوری در آموزش، واقعیت افزوده، واقعیت مجازی |
| وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |