| تاثیر استفاده از اپلیکیشن های اموزشی در درس علوم تجربی بر ارتقای عملکرد تحصیلی دانش اموزان ابتدایی:مطالعه ای در مدارس شهر شیراز |
| کد مقاله : 1162-NCSE5 (R1) |
| نویسندگان |
|
کیمیا پزشکی *، نسیمه زاهد دانشگاه فرهنگیان واحد سلمان فارسی شیراز |
| چکیده مقاله |
| در نظام آموزشی نوین، پرورش خلاقیت دانشآموزان از اهمیت ویژهای برخوردار است و یکی از راهکارهای مؤثر در این زمینه، بهکارگیری اپلیکیشن های آموزشی در برنامههای درسی است. هدف این پژوهش، بررسی تأثیر استفاده از اپلیکیشن های آموزشی در درس علوم تجربی بر ارتقای عملکرد تحصیلی دانشآموزان ابتدایی شهر شیراز بود. روش پژوهش از نوع نیمهآزمایشی با طرح پیشآزمون–پسآزمون و گروه گواه بود. جامعه آماری شامل کلیه دانشآموزان دوره ابتدایی شهر شیراز در سال تحصیلی 1402-1403 بود که از میان آنها 60 نفر بهصورت تصادفی ساده انتخاب و در دو گروه آزمایشی و گواه، هر کدام شامل 30 دانشآموز، جایگزین شدند. ابزار جمعآوری دادهها، آزمون پیشآزمون و پسآزمون عملکرد تحصیلی بود. نتایج نشان داد که استفاده از اپلیکیشن های آموزشی در درس علوم تجربی موجب افزایش قابل توجه عملکرد تحصیلی دانشآموزان گروه آزمایشی نسبت به گروه گواه شد. یافتههای این پژوهش حاکی از آن است که بهکارگیری اپلیکیشن های آموزشی میتواند به عنوان یک روش مؤثر برای بهبود یادگیری و ارتقای عملکرد تحصیلی در مقطع ابتدایی مورد استفاده قرار گیرد. |
| کلیدواژه ها |
| اپلیکیشن های آموزشی ، عملکرد تحصیلی، درس علوم تجربی، دانشآموزان ابتدایی، آموزش نوین |
| وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |