بررسی تأثیر روش‌های نوین و سنتی آموزش بر یادگیری دانش‌آموزان در درس علوم‌تجربی
کد مقاله : 1189-NCSE5 (R1)
نویسندگان
رامین احمدی *1، فاطمه عزیززاده2
1دانشجومعلم
2استاد دانشگاه فرهنگیان
چکیده مقاله
از جمله چالش‌های نظام آموزشی کنونی کشور عدم بکارگیری روش‌های نوین در امر تدریس و آموزش و همچنین عدم اطلاع و آگاهی معلمین از برخی از این روش‌ها و روش‌های پیش‌روست. در متن مقاله پیش‌رو با استناد به مقالات علمی و تحقیقات میدانی صورت گرفته از پیش، روش‌های تدریس معلمان به صورت عمده استخراج شد. پس از آن به طبقه بندی روش‌های تدریس و تفکیک روش‌های منسوخ، روش‌های کاربردی کنونی و روش‌های نوین پرداخته شد. همچنین به تشریح و بیان روش‌های نوین پرداختیم که می‌تواند در آینده‌ی تدریس معلمان کشورمان موثر و اللخصوص در تدریس، آموزش، یاددهی و یادگیری درس علوم تجربی کارآمد واقع شود. در نوشتار متن پیش‌رو، سعی شد بیان شیوه‌های نوین و همچنین شیوه‌های قدیمی تدریس، در درس علوم تجربی کاربردی باشند که به معلم در یاددهی، و به دانش آموز در یادگیری کمک کند. همچنین هدف آن بود که دانش آموز را به فعالیت‌های درسی و آموزشی مشتاق و در امر آموزش دخیل کنیم.
کلیدواژه ها
روش‌های تدریس، علوم تجربی، یادگیری، دانش آموز.
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر