| آموزش علوم تجربی با رویکرد محیطزیستی برای توسعه پایدار |
| کد مقاله : 1192-NCSE5 (R1) |
| نویسندگان |
|
وحیده صادقی *1، سما محمدی2 1دانشگاه فرهنگیان 2تهران-خیابان ولیعصر- پل کالج-کوچه سعید-مرکز شهید شرافت |
| چکیده مقاله |
| امروزه اجرای آموزش محیط زیست در برنامه درسی مدارس به عنوان یک موضوع مهم و اثربخش مطرح شده است. به عبارت دیگر حفاظت از سلامت انسان و حفاظت از محیط زیست از جمله موضوعات مهمی هستند که می بایست بخشی جدایی ناپذیر برنامه درسی مدارس را تشکیل دهند. در عصر کنونی، بحرانهای زیستمحیطی نظیر تغییرات اقلیمی، آلودگی منابع طبیعی و تخریب تنوع زیستی چالشهای جهانی را رقم زدهاند. آموزش، بهویژه آموزش علوم تجربی، یک ابزار کلیدی در ایجاد نگرشهای پایدار و رفتارهای مسئولانه در افراد جامعه به خصوص دانش آموزان نسبت به محیط زیست است. پژوهش حاضر با رویکرد نظری–تحلیلی و بر پایهی اسناد بینالمللی و مطالعات داخلی به بررسی نقش آموزش علوم تجربی با رویکرد محیطزیستی در تحقق توسعه پایدار پرداخته است. نتایج نشان میدهد تلفیق آموزش محیطزیستی در درس علوم از طریق روشهای یادگیری بافتمحور، پروژهمحور و میانرشتهای میتواند به ارتقای سواد زیستمحیطی و کنش پایدار دانشآموزان منجر شود.. |
| کلیدواژه ها |
| آموزش علوم تجربی، آموزش محیطزیست ، توسعه پایدار، یادگیری بافتمحور، سواد زیستمحیطی، آموزش برای توسعه پایدار. |
| وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |