مروری بر مزیت ها و چالش های آموزش علوم در فضای باز
کد مقاله : 1272-NCSE5 (R1)
نویسندگان
عصمت کوهساریان *
استادیار
چکیده مقاله
پژوهش حاضر به بررسی آموزش علوم در فضای باز مبتنی بر مدرسه می‌پردازد. اهمیت این موضوع به تحقق اهداف یادگیری مکملی برمی گردد که صرفاً در کلاس درس قابل دستیابی نیستند. علاوه بر این، آموزش در فضای باز می‌تواند در مکان‌های مختلفی، صرف نظر از محیط اطراف مدرسه، انجام شود و منجر به دستاوردهای مهمی چون دانش ماندگارتر، کاهش رفتارهای کم‌تحرک و افزایش سطح فعالیت بدنی، آگاهی زیست‌محیطی بالاتر، حفظ سلامت و کمک به رشد شناختی، جسمی و عاطفی دانش آموزان گردد. بنابراین، در این تحقیق، ابتدا منابع گزارش شده در داخل و خارج از کشور در 5 سال اخیر مورد بررسی تحلیلی قرار گرفت. مزیت های یادگیری علوم در فضای باز به تفصیل ارزیابی و نقش معلم‌ها در این نوع محیط یادگیری بررسی گردید. چالش هایی که ممکن است مدارس، معلمان و دانش آموزان از جنبه های مختلف بهداشتی، سلامتی، مدیریتی، آموزشی و اقتصادی با آنها مواجه شوند نیز تجزیه و تحلیل شد. همچنین، پیشنهادهایی برای دانشجومعلمانی که تصمیم به اجرای آموزش علوم در فضای باز دارند، ارائه گردید.
کلیدواژه ها
آموزش، علوم، حیاط مدرسه، فضای باز
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر